Edit Content

Siteye Son Eklenen İçerikler

“Otomobillerde ÖTV’de Büyük Değişimin Ayrıntıları”

Meclis’e sunulan yeni kanun teklifi otomobil ÖTV’sini kökten değiştiriyor: benzinli, hibrit ve elektrikli araçlarda vergiler motor gücü, batarya kapasitesi ve matraha göre yeniden düzenleniyor.

Tek tıklama ile etomobili takip edin

ÖTV’de Tek Oran – Benzinli & Dizel

Mevcut düzenlemede yüzde 45, 50, 60, 70 ve 80 dilimleri uygulanırken, kanun teklifiyle birlikte içten yanmalı (1600 cc ve altı, matrah ≤ 1 milyon TL) tüm benzinli ve dizel otomobillere sabit %80 ÖTV getiriliyor  . Böylece vergi dilimleri sadeleşiyor, araç fiyatlarında daha öngörülebilir bir model oluşuyor.


Hibrit Araçlarda Ayrı Vergilendirme

Hibrit otomobiller motor hacmi ve elektrik gücüne göre üç kategoride sınıflandırılarak yeni ÖTV oranlarına tabi olacak:

  • Motor ≤ 1800 cc + elektrik motor > 50 kW → %80 ÖTV,

  • Motor ≤ 2500 cc + elektrik motor > 100 kW → %150 ÖTV,

  • Daha yüksek güç ve hacme sahip hibritler için %220 ÖTV uygulanacak  .


Elektrikli Araçlarda Cumhurbaşkanına Yetki

Elektrikli araçlarla ilgili eski sistemde matrah ve güç kriterlerine göre belirlenen ÖTV oranları devam etmekle birlikte (örneğin %10–%60)  , yeni teklifle birlikte Cumhurbaşkanı’na menzil ve batarya kapasitesine göre farklı ÖTV oranları belirleme yetkisi veriliyor  . Bu, elektrikli araçlarda da esneklik sağlıyor ve gelecekte yeni oranlar gelmesinin önü açılıyor.


Arazi Tipi Kamyonetlere Sabit %50 ÖTV

Azami yüklü ağırlığı 3.500 kg’ı geçmeyen kamyonet ve hafif arazi araçlarında ÖTV oranı eskiden %4–15 aralığındayken, yeni düzenlemeyle sabit %50 ÖTV uygulanacak  .


Neden Bu Değişiklikler?

  • Vergi matrahlarının uzun süredir güncellenmemesi, fiyat artışlarının ÖTV dilimlerine yansımamasına yol açtı. Bu da tüm araçları yüksek vergiye tabi hale getirdi  .

  • Teklif, bu dengesizliği gidererek vergilendirmede adalet ve şeffaflık sağlamayı amaçlıyor.


Discover more from etomobil

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

DAHA FAZLA...

Scroll to Top